Wednesday, May 28, 2008

AF6 dah berakhir.. keputusannya??



1. Stacy - 43 %

2. Riz - 18 %

3. Nubhan - 14 %

4. Toi - 13 %

5. Nadia - 13 %



lu pikirlah sndiri.. terlalu bnyk perbezaan antara juara & naib juara. bkn aku nak mempertikaikan keputusan ni. cuma aku mcm tak percaya Riz jatuh & % Stacy naik mendadak. aku terima keputusan yg Riz naib juara.. walaupunn...

apapun tahniah Stacy.! & Riz, kau juara di hatiku.. =) paling mengejutkan bila Nadia tak dpt top3! aku suke suara dia yg lain drp org lain. however, dia boleh pergi jauh. Nubhan & Toi, goodluck!



Riz memulakan persembahan dgn lagu sendiri, Hanya Sandiwara.lagu ni ada mcm lagu jazz gitu.. his performance was good! cuma muzik & backup singer terlalu kuat pd aku. aku taktau lah tp rmai gak org complain psl tuh. kata Riz, Riz tak penah nyanyi genre nih, tp bro this could be a good start.

second performance dia, 11 Januari. dri saat dia bukak mulut, aku dah terpukau! it was a perfect performance! suara dia terlalu merdu n it is too good to be true. aku betul2 jatuh hati dgn suara dia, dari konsert pertama AF6 lagi. suara yg lain drp yg lain & penuh dgn ketulusan, keikhlasan bila dia menyanyi. i feel it, Pepari feel it. pastinya Pepari akan selalu disisi Riz =)




tahniah finalist AF6!


tahniah Riz!! <33

tp aku kurang puas hati. AF mcm biaslah dgn Riz. pelbagai genre lagu diberikan, seolah-olah ia satu experiment. dah tu, ada je yg tak kena dgn dia. kalau diikutkan, performance dia bagus every week. mgkn msa Laskar Cinta dia ada sedikit masalah, tp adilkah itu dijadikan sbg alasan?? biasalah tuh. ada lagu yg kita suke, ada yg tak. Riz diberi lagu2 yg bkn 'makanannya'. is it fair enuff? dah tu, pihak produksi suke bg Riz down. psl bahasa 'fafafifi' tuh. dia dgn Nadia yg brsembang guna bahasa tuh, knp Riz sorg je kena?? & knp dlm diari menunjukkan dia kerap bermain? dlm diari extended baru tunjuk kesungguhan dia berlatih. knp tak adil smpai mcm tuh? kalau yg lain, ditunjukkan diorg berlatih dlm diari. tak rmai org langgan diari extended lah! Riz disuruh tukar setiap lagu yg dia dpt jd lagu dia sendiri.. yg Stacy, Nubhan & lain2 nyanyi sebijik mcm penyanyi asal takpe pulak..

paling aku geram dgn chatterz di @15 yg suke sngt kutuk Riz. bila pulak suara Riz sebijik mcm Anuar Zain? dgr pkai telinga lah wey. jgn pkai lutut! makin aku geram bila Riz dikata besaq kepala coz parents dia. apa kena-mengena family dlm hal ni? kejam arr korg nih. & Riz tak besaq kepala! dia baik, biase je aku tgk. tolonglah hentikan tohmahan kpd Riz! pihak media pun dh mula nih.. Riz taknak bagi number fone lah.. apalah..

logically Riz berniat baik. ye lah, number mmg la expired kan lps lama tak guna.. so niat Riz ni baik, dia taknak wartawan ingat dia menipu pulak bagi number tak active kan. so amcm? korg pikirlah sendiri.. & penjelasan dari kak sweet@pepari di blog miss qistina rasanya cukup untuk menjelaskan keadaan sebenar..

PENJELASAN K SWEET@PEPARI
Assalamualaikum semua.
Forumer2 tegar macam Ashna & M8 insya allah tahu kalau akak tulis bukannya meroyan atau pun benda yg tak benar. Ok ini information yg akak dapat so if information itu tak betul bukan akak yg tak betul hehe.
All the students old number had been confiscated by I'm not sure either Astro or Maestro. They are given new numbers on Sunday therefore memang masa press conference (Saturday night) these kids do not have a phone number that is valid. If they give their old number, they wont be able to be reached whereas the new number has yet to be given to them. I hope next time the journalist will make an effort to understand their situation and do a proper homework before accusing anyone. Let the kids settle down and if they wish to contact just call Maestro.

so? dah terang lagi bersuluh. tanpa wartawan, siapalah artis.. tp.. korg pikirlah sendiri..

MAAFLAH KALAU ADA TERKASAR BAHASA ATAU TERSILAP BICARA.. JUST CORRECT ME IF IM WRONG PLZ..

No comments: